Motive pentru a-ti extinde afacerea in online
Daca ai deja un magazin offline sau chiar un lant de magazine, extins pe mai multe zone sau chiar tari, desi a devenit un brand afacerea ta si aduce profitul dorit, trebuie sa ai intotdeauna in vedere anumite costuri lunare, pe care nu ai cum sa le eviti: chiria spatiului, cheltuieli precum energia electrica, apa, gazul, salarii lunare si stocuri pentru a umple rafturile magazinului.
Cu toate acestea, astazi nu mai este suficient. Desi in urmatorii ani comertul offline nu va putea fi inlocuit in totalitate de cel online, este foarte important ca magazinul tau sa fie prezent pe piata online. Aceste lucru implica varii motive, printre care otpimizarea costurilor, a investitiei financiare cat si a timpului fizic.
Iata, asadar, unele dintre principalele motive pentru care trebuie sa iti extinzi afacerea si pe piata online si de ce este cea mai buna metoda pentru dezoltarea afacerii tale:
Cresterea notorietatii
Printr-un design profesional, simplu si intuitiv pentru potentialii clienti, dar pastrand tema si brandul magazinului offline, afacerea ta va ajunge sa fie mult mai cunoscuta atat local cat si international daca gandesti o buna strategie de marketing. De asemenea, vei avea o imagine clara asupra concurentei care are o prezenta online, reusind astfel sa ai mereu termeni de comparatii pentru a aduce constant imbunatatiri.
Reducerea costurilor
Prin deschiderea unui magazin online, vei reduce considerabil costurile lunare, pornind de la cheltuielile de intretinere, pana la spatiul inchiriat. Desi sunt costuri si in online precum gazduirea, insa categoric este o suma mult mai redusa decat pe piata offline. De aici insa, ramane la latitudinea proprietarului de magazin cat doreste sa investeasca.
Vizibilitate la nivel international
Daca in cazul unui magazin offline te poti promova doar la nivel local, in situatia magazinului online lucrurile stau altfel, adica il poti face vizibil si sa fie accesat la nivel atat national cat si international.
Reducerea stocurilor inutile
Odata cu extinderea afacerii in mediul online, nu mai este necesar sa achizionezi stocuri mari doar pentru a umple rafturile magazinelor. De asemenea, in cazul magazinelor online, poti oferi potentialilor clienti o descriere a produsului, in ceea ce priveste calitatea, materialul sau pretul, pe cand intr-un magazin offlien trebuie sa fie mereu o persoana care sa fie la dispozitia clientului.
Prin urmare, extinderea magazinului offline in online va aduce, in timp, un aport important atat in recunoasterea brandului cat si din punctul de vedere al profitului.